Praktische Tips

Kinesiologie richt zich op het zoeken naar de oorzaak van de blokkade EN de daarbij horende mogelijke oplossingen.

 

 

Enkele simpele voorbeelden van huiswerkoefeningen:

Structuur: kruisloop, verbetering van samenwerking hersenhelften 

Kruisloop is een soort hersengymnastiek, een activatie van linker en rechterhersenhelft. Super handig om je brein AAN te zetten, of stress te verbranden of  voor de gym of iets anders op sportief gebied.

freedom kruisloop

 

 

Emotie: afvoeren van stress op zowel bewust als onderbewust niveau 

Een hand op het voorhoofd tijdens het denken aan stress, bij een rotgevoel of een malende gedachte kan al veel goed doen!

Maar even heel goed uitleven, hard rennen, springen op een trampoline of even meppen tegen een boksbal kan helpen om de stresshormonen bij boosheid af te voeren.

Als een driftbui wel te controleren is maar het kind blijft er toch in hangen...dan helpt soms ook de dreiging van een ouderwetse koude douche :-) Het klinkt hard misschien maar het is ook een manier om de Amygdala, het vecht-vluchtsysteem even te shokkeren. 

Voeding: meer water drinken, opsporenen elimineren allergieën of vermijden en evt. onderzoeken van tekorten en deze aanvullen.

Zelf de punten masseren.

 

Switching: correctie van verwarring. Tanden poetsen voor het lichaam!!

Poetsen van bepaalde acupressuurpunten als stimulatie. Bij braingym heten dit de breinknoppen! En inderdaad hierdoor wordt je echt fitter en meer helder in je hoofd en lijf!

Masseer boven-en onderlip en houd met de andere hand de navel vast, wissel daarna de handen

Masseer links en rechts onder het sleutelbeen en houd met de andere hand de navel vast, wissel daarna de handen

Masseer de stuit en houd met de andere hand de navel vast, wissel daarna de handen

Ontdekken waardoor je switched en de oorzaak aanpakken. En ook anders kijken, bijvoorbeeld naar wat het je oplevert!